Cappuchino, Carla och Goldie

Precis som Filippa är jag också hemma och sjuk idag, sitter och tittar på TV och leker med datorn och har tråkigt, de som känner mig vet att jag mår som bäst när jag har en massa att göra så därför hatar jag verkligen att vara sjuk!

Förra veckan var jag i stallet ganska mycket! jobbade både torsdag kväll och lördag morgon och red både tisdag, torsdag och lördag :) I tisdags red jag Cappuchino, och det gick faktiskt rätt bra! Jag red istället för Sandra kl 20 för Isabelle, tillsammans med t.ex Jojjo, Rebecka och Sofie. Eftersom jag red istället för Sandra var jag ganska inställd på att rida Labello (som Sandra hyr) men det var kul med Cappuchino också, tycker verkligen att han är supermysig!

På torsdagen red jag på Carla för första gången så det var kul! Men jag hade lite problem med att få henne att lyssna helt på mig, jag var lite för otydlig med hjälperna så istället för att jobba med den förvända galoppen övade vi helt enkelt bara på vanliga galoppfattningar. Efter ett tag och med mycket hjälp från Regina gick det superbra och jag fick till riktigt fina fattningar, och även i förvänd :) Det var en väldigt mysig ponny så jag hoppas jag får henne på torsdag också!

Och så slutligen, i lördags red jag på Goldie för Madeleine. Det var andra veckan jag fick henne vilket jag tycker är kul. Jag har alltid tyckt att Goldie är rätt svår att rida men i lördags hittade jag nog knapparna på henne! Jag tyckte det gick jättebra, och det hade nog gått ännu bättre om det inte hade varit så himla varmt! Mitt på dagen på uteridbanan i stekande sol och utan att det blåser gör att det blir väldigt varmt, så både jag och Goldie var rätt svettiga efteråt..


Så, tre olika hästar för tre olika ridlärare! Det är ju det som är så bra med att rida på ridskola :)

Kram ♥ Alice




Bild från när jag red Goldie för första gången för typ två, tre år sedan :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0