Alpflickan!

Hej hej! nu är jag hemma från en dag på stallet, har haft det supermysigt! Först gick jag runt och hängde med sandra som jobbade, sen följde jag med 11.00-gruppen ut i skogen på en runda (de satt barbacka och alla var superduktiga) och sen var det styrelsemöte innan jag skulle rida! Fick fina Alpflickan, som jag aldrig ridit förut och hon var supertrevlig! först red vi ut halva lektionen och travade upp för alla backar och sen så skrittade vi upp för den där jättebranta backen i slalombacken, ni vet den brevid trappan? Det tyckte hästarna var jättejobbigt och flåsade som bara den :P
Sen red vi dressyr i stora och det gick jättebra. Hon jobbade med ryggen, flyttade fint och hade bra takt, så det kändes som en väldigt bra första ridtur!
I Torsdags så hade båda reginas grupper teori, och då fick vi galoppera utan att hålla i oss och utan sadel på bacardi och goldie, vilket var jätteroligt! Kul att veta att man faktiskt har en rätt bra balans på hästryggen ändå :)
Nu längtar jag till måndag då jag ska till stallet igen, Ses då!
Kram Alice ♥

hihi jag tröttnar aldrig på den här bilden, typ världens sötaste häst?? och visst var det kul att få se bilder på Joys föl förresten? också hur söt som helst!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0