13-03-2011

Hej på er, Alice här! Som ni kanske märkt har jag inte varit i stallet under hela helgen, utan jag har varit utomlands med några av mina kompisar. I dublin har jag haft det jättebra, men när jag kom hem möttes jag av två jättetråkiga nyheter.

Det första var att Signe hade trillat av under sin lektion i lördags och skadat ryggen, vilket säkert flera av er vet då jag vet att många var där den lördagen. Det ni kanske inte vet är att allt nu ser bra ut och hon ska få komma hem från sjukhuset imorgon! om allt läker som det ska så kan hon börja rida lite försiktigt om ungefär två månader. Hon hade tur i oturen helt enkelt, otur att trilla av och skada ryggen, men en himla tur att det inte blev värre! Vi tänker på henne iaf och skickar tusen pussar och kramar!! ♥


Sen, dagen efter (söndagen den 13 mars) gick vår älskade och prickiga ponny Tiger bort. Det är så svårt att skriva det här eftersom ni ser att inlägget innan mig är från Sara, som berättar om hur bra det gått på en träning och vilken underbar ponny han är, vilket vi alla vet stämmer till 100%. Och oj vad vi kommer sakna honom! Hans fina färg, hur bra och rolig han var att rida, och hur gullig han var inne i spiltan och hur snäll han alltid var mot allt och alla. Det är svårt att inte bli ledsen när något sånt här händer, och det är det inte heller fel att bli! Jag tänker jättemycket på Sara och Sofie som tävlade och red honom under hans sista dagar, men också på alla hans tidigare skötare och hyrryttare. Det enda man kan trösta sig med är att han har det jättebra nu, uppe i hästhimlen, tillsammans med Charlie och Flash och alla de andra.
Det är kan också vara svårt att förstå hur det kunde hända. Tiger var bara 11 år gammal, och han var varken sjuk eller skadad, men under den natten var det helt enkelt något som hände som gjorde att han bara somnade in under natten. Det kan också vara skönt att veta att han inte led någonting när det hände, och det ska ni veta allihop!
Det är ju så himla sällan sånt här händer, och det kommer som en chock när det väl gör det. Tiger hade ett underbart liv hos oss på Farsta och var en underbar ponny som kommer saknas för alltid, men det är helt enkelt sådant som händer och ibland är vi människor helt maktlösa att göra något åt saken.
Vila I Frid Tiger ♥ - 13.03.2011



Jag vet att många av er säkert har tusen med fina bilder på tiger, och ni får hemskt gärna skicka dom till mig så gör vi ett fint Tiger-inlägg här på bloggen! Min mejl är [email protected] och om ni vill ringa mig nås jag på 0708 20 55 14. Vi ses i stallet ♥

Kommentarer
Postat av: Iris

åh tiger, underbara tiger. utan honom hade jag troligen aldrig börjat rida... sorgen är så stor, och jag tycker så himla synd om både sara och sofie :( <3

2011-03-15 @ 20:03:28
URL: http://irisl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0