Tävling, hoppning i grönhagen och... SKANSEN! :D

Tja tja Bloggen! :) Jojjo här. (Nej , jag driver^^)

Jag vet att jag är grymt dålig på att uppdatera så nu tänkte jag berätta om hela mitt liv... Tja, tre dagar på veckan iaf ;)

I torsdags gick jag upp sådär halv 6 :S Var tvungen att duscha och göra mig fin för vid kvart i 7 bar det iväg till stallet. Ja, dax för tävling igen... :D Borstade Lucky och knoppade manen. Jag tvättade honom dagen innan, men han hade lyckats få en bajsfläck på rumpan iaf -.- Klockan 8 kom Alice (Rudberg) till stallet och halv 9 lastade vi. Efter Lindas fina körning till Sundby kunde vi startanmäla och lasta ur. Framridningen gick bra, men när vi kom in på banan blev det jätteläskigt :P Vi har varit där massor av gånger (4 placeringar men minst dubbelt så många starter) men han trodde nog att det var första gången han var där. Det var nya plankor i väggen, lite blommor vid staketen och tre dörrar i sargen... :P Vi tog oss igenom programmet (LB:1) med 54,14 % Förra gången vi tävlade (samma program också på Sundby) fick vi 60,3 % så det var inte den bästa ritten precis... men jag är rätt nöjd ändå. Det kan ju inte gå bra jämt ;) Stort tack till Alice som fotade! :D

Dressyr jojjo

Sedan på fredagen åkte jag och min kompis in till skansen. De har grymt söta djur där och många har också fått ungar :) Iaf, när jag och min kompis var inne hos lemurerna står jag och fotar en lemur, som sitter och äter på någon nöt eller någonting i den stilen, kommer en annan lemur bakifrån och hoppar på mig :O Inte nog med det så sätter den sig på huvudet på mig... Jag blev jätterädd och skrek... Sen va lemuren försvunnen :P Han blev nog lika rädd som mig, och sprang säkert till sina kompisar.

lemur
                            Här har vi den skyldige

I måndags var det bästa ridlektionen på länge :) Vi red ut till grönhagen och hoppade småstockarna :/ Sedan avslutade vi med att komma på stora stocken några gånger var :) Jättehärligt^^ Tack så mycket alla som fotade :)

jojjo - lucky mirjam - winden hanna - yatzy jojjo - lucky ronja - goliat

Kram Jojjo :)

Kommentarer
Postat av: Signe

Den måndagslektionen var jag inte med på:/ (fast det kanske var lika bra eftersom jag inte gillar att hoppa haha!) :P hade ni kul? puss

2010-05-19 @ 00:34:08
Postat av: Jojjo

Vi ska typ hoppa stocken nästa vecka också ;D <3

2010-05-19 @ 15:33:04
Postat av: Alice.R

Då ska jag fota x`D

2010-05-19 @ 16:22:02
Postat av: Sandra

Gud vad kul! Jag vill också hoppa stocken ;)

2010-05-19 @ 17:39:07
Postat av: Jojjo

Tack Alice!!! :D :D :D <3

2010-05-21 @ 07:48:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0