Sommarlov!

Sådärja! Efter skolavslutningar, Ridskolans dag och ungefär en och en halv vecka av sommarlovs-ridning ska nu stallet stängas, hästarna åka på bete och vi alla andra få vila, sola och bada och vänta tills hästarna vilat upp sig ordentligt så vi kan få rida igen :)
Jag (Alice) red min sista lektionsridning i torsdags, barbacka på älskade Ofelia och det var väldigt roligt :) Kommer sakna henne jättemycket över sommaren!

Hur som helst så vill jag tacka alla för den här terminen (och hela det här ridåret såklart)! Det har hänt så mycket, och just nu känns det som om det var flera hundra år sen vi hade snökaos och jag kom till stallet tidigt på lördagsmornarna med täckbyxor och dubbla jackor i 20 minusgrader. Nej, sen dess har snön smällt, hästarna har tappat vinterpälsen och frisknat till från sina benskador efter att de halkat ute i snön. Och nu i Maj och Juni har det ju hänt en massa! En helt ny cafeteria, och för första gången en "Ridskolans Dag" med flera hundra besökare och det bästa tycker jag är att så himla många har vart med och hjälpt till! Ni är bäst!

Hur som helst blir det ju sommar och sommarlov efter ett tag, och om man lider av hästabstinens får man ta sig till ett ridläger någonstans! Jag själv kommer vara ledare båda veckorna på Kolsundet, Farstas egna ridläger, och där kommer jag ju träffa flera av hästarna samt flera av alla er barn och ungdomar i stallet! Det ska bli jättekul, så jag hoppas ni är många som ska dit :)

Så, vi ses på kolsundet eller när stallet öppnar igen! Ha en jättebra sommar allihop, och tack för de här månaderna :D

Tusen Kramar fån Alice ♥




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0